Dlaczego ja?…

MOŻE ZE WZGLĘDU NA… 

…MOJE DOŚWIADCZENIE

Ponad 20 lat praktyki w sprzedaży i zarządzaniu sprzedażą w korporacjach technologicznych z branży IT i telekomunikacji w kraju i za granicą. Przeszedłem wszystkie szczeble kariery w sprzedaży, zdobywając doświadczenie zarówno w pracy z pojedynczym klientem, poprzez zarządzanie klientem kluczowym, branżowym portfelem klientów, aż do pełnej odpowiedzialności za wynik sprzedażowy wielkiego przedsiębiorstwa. Brałem udział  w procesach sprzedaży, jak i prowadzeniu projektów w czasie ich realizacji. Nierzadko były to wielkie projekty infrastrukturalne, ogólnokrajowe lub międzynarodowe, o dużym stopniu złożoności i obarczone niemałym ryzykiem. Sprzedawałem nie tylko produkty, ale także usługi, a przede wszystkim rozwiązania – nowoczesne i skomplikowane, zwykle decydujące o całości biznesu mojego klienta.

Budowałem efektywne zespoły sprzedażowe, tworzyłem także od nowa całe obszary biznesu, w segmentach rynku oraz dla całej firmy. Uczestniczyłem w tworzeniu strategii rozwoju sprzedaży w firmach, wdrażałem je i tak współtworzyłem polski rynek usług ICT.

Jednak budowanie i utrzymywanie długotrwałych, partnerskich relacji z klientami, było zawsze moim najważniejszym zadaniem… i najbardziej fascynującym zawodowo. 

…MOJĄ KARIERĘ ZAWODOWĄ

  • Trener i mentor – Partner Acta Non Verba (od 2012)
  • Dyrektor Dept. Sprzedaży Korporacyjnej – EXATEL SA (2011)
  • Regional Sales Manager CEE, Business Solutions – Nokia Siemens Networks (2007-2011)
  • Dyrektor Sprzedaży, Biuro Klientów Kluczowych, Finanse i Administracja – Orange Polska (2004-2007)
  • Dyrektor Sprzedaży, Sektor Publiczny – BULL Polska (2001-03)
  • Dyrektor Marketingu i Rozwoju Biznesu – IMPAQ Polska (2000-01)
  • Dyrektor Sprzedaży i Marketingu – Internet Partners (GTS Group) (1998-2000)
  • Dyrektor Biura,  Key Accout Manager – Siemens NIxdorf (1990-98)

…MOJĄ WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI

Zdobyte  w trakcie studiów informatyki na Technische Universitaet Dresden, Niemcy (1980-85) i studiach podyplomowych:

  • Polska Akademia Nauk IPPI- „Sztuczna inteligencja” 1987/88
  • Szkoła Główna Handlowa – „Zarządzanie w gospodarce” 1997/98

Pozyskane w praktyce w centrach szkoleniowych Siemensa, Orange czy Nokia Siemens w kraju i za granicą a także :

  • Project Management – PMI Monachium/Frankfurt 1993
  • Vertrieb 1 & 2– Gustav Kaeser International Monachium/Berlin 1992/3
  • Management – Gustav Kaeser International Warszawa 1994
  • Time Management – TMI 1998
  • Mitarbeiter erfolgreich fuehren – MDI Wiedeń 2010
  • Fuehrungstyle – 5th Mind T&C Wiedeń 2010
  • Target Account Selling – TAS Group 2011
  • oraz inne unikalne treningi  menedżerskie prowadzone m.in przez  House of Skills, Nowe Motywacje,  Neuroedukacja, INFOR, InfoVide, BDO, Harvard Business Review.

Metodykę i warsztat dydaktyczny, potwierdzony studiami i zdobytymi certyfikatami  trenerskimi uznanych marek szkoleniowych:

  • Gustav Kaeser Trainer Zertifikat – Zurich/Davos 2003
  • Acta Non Verba – Trainer Certificate – Zagrzeb 2012

A może znajomość, kontakty i fascynację obszarem niemiecko-języcznym, gdzie spędzilem wiele lat i znam go jak mało kto. Bo mówie i mysle po niemiecku. Także rozumienie trudnej i fascynujacej specyfiki krajów bałkańskich i relacje biznesowe w tym regionie. Pomaga mi w tym poznawanie kultury i języków wielu narodów słowiańskich naszego regionu.

…MOJE OSIĄGNIECIA ZAWODOWE W SPRZEDAŻY

Wielomilionowe, ogólnopolskie projekty IT, w państwowych przedsiębiorstwach użyteczności publicznej, które sprzedałem i którymi zarządzałem. Projekty te, często były sprzedawane, a potem wdrażane, w warunkach złożonych organizacyjnie, nierzadko bez należytego wsparcia lub nieakceptowane przez użytkowników końcowych, ale zwykle kończone  sukcesem. Wśród projektów dla służb mundurowych sprzedanych w czasach pracy w Siemens Nixdorf, były  m.in nowatorskie zastosowania IT w systemach pracy operacyjnej, wspomagające służby graniczne, celne i migracyjne, policję, a także Krajowe Biuro Interpolu.As2

W latach 90tych uczestniczyłem w narodzinach i rozwoju polskiego Internetu, kierując działem sprzedaży,  rynkowego pioniera tego medium w Polsce. Kierowałem sprzedażą w innowacyjnych software house’ach, oferując dedykowane systemy w oparciu o bazy i hurtownie danych oraz rozwiązania ERP/MRPII i CRM.

Moim wielkim sukcesem było wynegocjowanie akceptacji 1-szego etapu oraz kontynuacja i znaczna rozbudowa projektu Elektronicznej Taryfy Celnej dla Ministerstwa Finansów. System ISZTAR stał się potem wzorem dla wielu krajów Unii Europejskiej, a firma BULL dostarczała go z powodzeniem   organizacjom celnym w krajach nowej Europy.

W latach pracy w PTK Centertel, jako menedżer w Biurze Rynku Korporacyjnego, budowałem i kierowałem zespołami „Finanse”, a potem także „Sektor Publiczny” współtworzyłem osobiście największe sukcesy marki Orange w obszarze Klientów Kluczowych w tych sektorach.

Potem, już jako wiodący konsultant i regionalny dyrektor światowego giganta – Nokia Siemens Networks, sprzedałem i pomagałem wdrażać unikalne w skali europejskiej rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa danych dla europejskich filii światowych telekomów, w nowatorskim  wtedy modelu SaaS, jako prekursor rozwiązań „w chmurze” w początkach Cloud Computingu na świecie.

Często zapraszano mnie do wystąpień publicznych na konferencjach oraz krótszych lub dłuższych szkoleń  dla sprzedawców lub klintów, które od początku były źródłem mojej wielkiej satysfakcji.

…MOJE INSPIRACJE I MOTYWACJE

Ponieważ kupują nie firmy, tylko ludzie, dlatego od najwcześniejszych lat mojej aktywności zawodowej fascynowały mnie kwestie wywierania wpływu. Skłaniania moich partnerów biznesowych do dokonywania korzystnych dla ich biznesu wyborów. Wyborów dobrych przede wszystkim dla nich samych, gdyż głęboko wierzę, że tylko motywowanie, czyli używanie wiedzy i technik wpływania na klienta w celu zadowolenia go lub zaspokojenia jego, a nie moich potrzeb i celów, jest jedyną uczciwą i moralnie dopuszczalną formą stosowania narzędzi oddziaływania.

Lubię brać udział w realizacji najbardziej śmiałych pomysłów.Fuji

Możliwości, jakie stwarzają nowe technologie inspirują mnie do wdrażania nowych, nieznanych dotąd modeli biznesowych.

Motywuje mnie także pozytywna i uczciwa relacja pomiędzy ludźmi robiącymi razem biznes. Relacja, która – prowadzona zawsze z poszanowaniem wzajemnych interesów – trwa wiele lat i skutkuje budową prawdziwego partnerstwa. Ponieważ za wszystkim stoją konkretni ludzie, i to właśnie oddziaływanie na nich i relacje z nimi, dają mi konieczny napęd do pracy każdego kolejnego dnia.

Z wiekiem, także pewnie z rosnącym doświadczeniem, coraz większą satysfakcje zaczęło sprawiać mi dzielenie się moją wiedzą i umiejętnościami z innymi. Najpierw z podwładnymi, sprzedawcami, którzy tak jak ja kiedyś, rozpoczynają swoją trudną drogę, a potem z uczestnikami szkoleń czy mentoringów menedżerskich, w różnych aspektach interakcji między ludźmi występującymi w biznesie. Doradzam w biznesie i przede wszystkim uczę umiejętności i technik, które pomagają w trudnych momentach.

W międzyczasie, zafascynowany tematyką doradztwa i szkoleń, zdobyłem w Zurichu bardzo ceniony, certyfikat trenerski Gustaw Kaeser International, znanej szwajcarskiej firmy edukacyjnej.

Teraz w mojej pracy trenerskiej, używam sprawdzonej i opartej na naukowych podstawach metodologii firmy Acta Non Verba, aby lepiej dopasować moje programy rozwojowe do oczekiwań uczestników i ich precyzyjnie zdiagnozowanych potrzeb.  Nadal jednak pozostałem człowiekiem sprzedaży, bo to moja pasja, a teraz jako trener i mentor potrafię tego nauczyć innych. 

…MOJĄ PASJĘ

Biegam  regularnie od prawie 10 lat. Biegi uliczne,  długie biegi górskie i wymagające triale w ekstremalnych warunkach. Coraz więcej, biegi coraz dłuższe i trudniejsze …i coraz szybciej. Biegam dla wyników, dla rywalizacji i dla siebie samego…fotka_biegacz

Uczestniczyłem w ponad 20 maratonach na całym świecie oraz  trudnych biegach ultra jak choćby w Biegu 7 Dolin w Beskidach czy Int. Bajkal Ice Marathon na Syberii po zamarzniętej tafli najgłębszego jeziora świata . Biegałem m.in. w Alpach, Dolomitach, Tatrach i na Półwyspie Arabskim,  po pustyni, śniegu, lodzie i środkiem rzeki. Bywało bardzo ciężko, ale w żadnym z moich biegów nie zszedłem z trasy przed osiągnieciem mety.

Wiem, jak motywować się do długiego, trudnego wysiłku. Jak konsekwentnie wyznaczyć ambitny cel, się zorganizować się, przygotować i trenować, aby osiągnąć sukces.

Umiem przezwyciężać swoje słabości. Potrafię przekazać to innym!

"Każdy sprzedawca może stać się zaufanym doradcą klienta, a menadżer skutecznie zarządzać pracownikami i swoim biznesem. Trzeba im tylko dostarczyć wiedzę i narzędzia. A potem doprowadzić, aby to przyswoili i wdrożyli w codzienny nawyk"